کد خبر : 1776
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 18:17

صنایع فولاد مبارکه سنگان خواف به شبکه ریلی کشور متصل شد

صنایع فولاد مبارکه سنگان خواف به شبکه ریلی کشور متصل شد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سنگان گفت: شرکت فولاد مبارکه سنگان ساخت این طرح ریلی را به طول 17 کیلومتر از یک سال قبل آغاز کرد و بالاخره این شرکت به شبکه ریلی کشور متصل شد. ‌به گزارش خواف نیوزبه نقل از ایسنا  ‌اتصال این شرکت صنایع معدنی به شبکه ریلی کشور چهارشنبه 5 دی‌ماه با

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سنگان گفت: شرکت فولاد مبارکه سنگان ساخت این طرح ریلی را به طول 17 کیلومتر از یک سال قبل آغاز کرد و بالاخره این شرکت به شبکه ریلی کشور متصل شد.

‌به گزارش خواف نیوزبه نقل از ایسنا  ‌اتصال این شرکت صنایع معدنی به شبکه ریلی کشور چهارشنبه 5 دی‌ماه با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  و علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) برگزار شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سنگان در حاشیه این مراسم گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پیوستن به شبکه ریلی کشور برای ما اهمیت زیادی داشت. عملیات زیرسازی خطوط، انجام شده و نخستین خط روسازی نیز اجرا شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: قصد داریم خط مسیر ریلی مزبور را تا پایان سال به دو خط افزایش دهیم. با بهره‌برداری از این طرح، حوادث جاده‌ای منطقه و هزینه‌های حمل کاهش می‌یابد و یارانه‌ای که دولت بابت سوخت می‌دهد حذف خواهد شد و منافع ملی را نیز در پی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سنگان بیان کرد: با دو خطه شدن راه‌آهن سنگان خواف به جندق، تنگناهای تولید در حوزه حمل گندله برداشته می‌شود.

سیدمحسن میرمحمدی ادامه داد: اجرای طرح ریلی اختصاصی فولاد مبارکه سنگان سبب می‌شود 3 میلیون و 800 هزار تن کنسانتره سنگ آهن وارد کارخانه گندله‌سازی این شرکت شود.

به گفته وی، شرکت فولاد مبارکه سنگان تاکنون در بخش صنایع فولادی معادن سنگ آهن سنگان خواف، 250 میلیون یورو و 12 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی کرده است.

میرمحمدی گفت: کارخانه گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه سنگان در حال تولید سالانه 5 میلیون تن گندله است و ساخت کارخانه کنسانتره آن نیز با 82 درصد پیشرفت در حال تکمیل است که ظرفیت این کارخانه نیز تولید 5 میلیون تن کنسانتره در سال خواهد بود.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان خواف واقع در مرز افغانستان در محدوده مستطیل شکلی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.