کد خبر : 1178
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397 - 17:52

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان خواف برگزار گردید

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان خواف برگزار گردید

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان خواف به ریاست عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان و  با حضور کارشناسان امور بانوان ادارات عضو کارگروه برگزار شد. به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان با محوریت ارائه گزارش 6 ماهه اول سال جاری و تقویم

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان خواف به ریاست عبدالرضا سپهری سرپرست فرمانداری شهرستان و  با حضور کارشناسان امور بانوان ادارات عضو کارگروه برگزار شد.
به گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خواف ؛ جلسه کارگروه امور بانوان شهرستان با محوریت ارائه گزارش 6 ماهه اول سال جاری و تقویم زمانبندی 6 ماهه دوم سال با حضور کارشناسان امور بانوان برگزار شد.
عبدالرضا سپهری در این جلسه ضمن قدردانی از عملکرد مثبت اعضاء در 6 ماهه اول سال ، ازدواج های زودهنگام و فامیلی را دو معضل اساسی در منطقه عنوان کرد و افزود: عدم فرهنگ سازی صحیح و ناآگاهی توسط خانواده ها منجر به ازدواج های ناپایداری در منطقه می شود که صدمات جبران ناپذیری به جوانان و نوجوانان وارد می کند.
وی انجام آزمایشات قبل از ازدواج و غربال گری در 3 ماه اول بارداری را مهم برشمرد و بر برگزاری جلسات و مهارت های آموزشی  در سطح بخش ها و روستاها تاکید نمود.
سپهری در ادامه از توانمند بودن زنان روستایی و عشایر سخن گفت و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان و دستگاههای ذی ربط جهت تضمین  فروش صنایع دستی بانوان می تواند بستری فراهم کند تا بانوان نیز در جهت بهبود اقتصاد خانواده مشارکت نمایند.
وی از تخصیص 86 درصدی وام های تسهیلات خود اشتغالی به بانوان خبر داد و گفت: تسهیل در امر دریافت این وام ها توسط بانک ها می تواند فرصت بهتری برای اشتغال پایدار توسط بانوان فراهم آورد.
سرپرست فرمانداری خواف اقدام فوری جهت صدور مجوز سمن های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان را خواستار شد و گفت : بایستی در راستای افزایش سمن ها در شهرستان تلاش کنیم چرا که سمن ها می توانند به عنوان بازویی قدرتمند در کنار ادارات و دستگاههای دولتی  به مردم خدمات آموزشی ، فرهنگی و اجتماعی ارائه دهند.
مقام عالی دولت در شهرستان در خاتمه گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه بانوان انجام شده است ولی متاسفانه  اطلاع رسانی در این حوزه کمرنگ بوده که باید در این زمینه نیز فعال تر از گذشته عمل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.