کد خبر : 669
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397 - 17:20

آغاز مرمت و تثبیت تزئینات ایوان شمالی مدرسه غیاثیه خرگرد

آغاز مرمت و تثبیت تزئینات ایوان شمالی مدرسه غیاثیه خرگرد

مدیر اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خواف از آغاز مرمت و تثبیت تزئینات کاشی‌کاری مدرسه غیاثیه خرگرد خبر داد. به‌گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمود باعقیده امروز دوشنبه ۱۹ شهریور 97 در این باره گفت: «با توجه به اینکه مدرسه غیاثیه خرگرد سالم‌ترین مدرسه

مدیر اداره میراث‌فرهنگی شهرستان خواف از آغاز مرمت و تثبیت تزئینات کاشی‌کاری مدرسه غیاثیه خرگرد خبر داد.

به‌گزارش خواف نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمود باعقیده امروز دوشنبه ۱۹ شهریور 97 در این باره گفت: «با توجه به اینکه مدرسه غیاثیه خرگرد سالم‌ترین مدرسه به جا مانده از عهد تیموری در جهان و یکی از زیباترین مدارس تاریخی شناخته می‌شود، هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. از اینرو مرمت این بنا از اولویت‌های مرمتی معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی به شمار می‌رود.»

باعقیده افزود: «پاکسازی عوامل مخرب محیطی و رطوبتی، تثبیت کاشیکاری‌های معرق، دسته‌بندی انواع تزیینات و انجام مطالعات فن‌شناسی از مهمترین اقداماتی است که در نظر داریم در ایوان شمالی و همچنین ایوان ورودی مدرسه انجام دهیم.»

شهرستان خواف دارای ۹۲ اثرتاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است. هم‌چنین در این شهرستان ‌۱۲ جاذبه گردشگری وجود دارد که ایجاد پنج اقامتگاه بوم‌گردی در خواف به گردشگری روستایی رونق داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.