کد خبر : 484
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 شهریور 1397 - 8:08

نمونه‌گیری از پرندگان شکاری در خواف

نمونه‌گیری از پرندگان شکاری در خواف

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در جمع خبرنگاران گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در راستای تکمیل بانک ژن پرندگان شکاری از پرندگان آسیب‌دیده که برای مداوا توسط دوستداران طبیعت تحویل یا از متخلفین غیرمجاز شکار و صید کشف و ضبط کردند، نمونه‌برداری ژنتیکی می‌کنند. سعید توانا افزود: از پرندگان قبل از

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در جمع خبرنگاران گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در راستای تکمیل بانک ژن پرندگان شکاری از پرندگان آسیب‌دیده که برای مداوا توسط دوستداران طبیعت تحویل یا از متخلفین غیرمجاز شکار و صید کشف و ضبط کردند، نمونه‌برداری ژنتیکی می‌کنند.

سعید توانا افزود: از پرندگان قبل از رهاسازی به‌دامان طبیعت نمونه‌برداری انجام می‌شود که این امر از چهار بهله بالابان مکشوفه که از جمله گونه‌های جانوری حمایت شده در ایران به‌شمار می‌روند و در لیست سرخ (Red List) اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت قرار دارند، انجام شد.

وی بیان کرد: این پرنده منحصر به‌فرد که بزرگ‌ترین عضو خانواده شاهین‌ها است با قرار گرفتن در راس هرم غذایی نقش بسزائی در کنترل جمعیت سایر جانوران ایفا می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف خاطرنشان کرد: یکی از کاربردهای مفید بانک ژن امکان تشخیص گونه‌ها از یکدیگر با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته مولکولی است، به‌طوری که امکان تشخیص انواع بافت‌ها و بقایای جانوری وجود داشته و می‌توان هویت آنها را مشخص کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.