کد خبر : 438
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1397 - 16:39

معاون استاندار خراسان رضوی:با راه اندازی واحدهای گندله و کنستانتره سازی در منطقه سنگان خواف برای هفت هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی:با راه اندازی واحدهای گندله و کنستانتره سازی در منطقه سنگان خواف برای هفت هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: در پنج ماه اخیر با سیاستگذاری دولت و اعتبارات اختصاص یافته بیش از 27 هزار فرصت فرصت شغلی جدید در این استان ایحاد شده است. قربان میرزایی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های گندله سازی و کنستانتره منطقه سنگان خواف طی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: در پنج ماه اخیر با سیاستگذاری دولت و اعتبارات اختصاص یافته بیش از 27 هزار فرصت فرصت شغلی جدید در این استان ایحاد شده است.

قربان میرزایی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های گندله سازی و کنستانتره منطقه سنگان خواف طی گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر توسعه اقتصادی و حل مشکل اشتغال استان افزود: بخش روستایی در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت شغلی جدید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: امسال به رغم تلاطم های اقتصادی و التهابات بیرونی با حمایتهای دولت 6 میلیارد و 100 میلیون ریال برای حوزه اشتغال روستایی استان اختصاص یافت که تاکنون 50 درصد آن ابلاغ و جذب شده است.
وی گفت: همچنین در حوزه اشتغال در روستاهای مرزی نیز اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده به طوری که اعتبارات شهرستانهای مرزی با هدف افزایش ضریب امنیتی منطقه به نسبت دیگر شهرستانها بیشتر شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تلاش انجام شده برای توسعه فعالیتهای صنایع معدنی در سنگان خواف افزود: از سال 92 تاکنون آنچه برای فرآوری مواد معدنی در منطقه سنگان خواف انجام شده قابل تصور نیست.
میرزایی اظهار داشت: در سال 93 و 94 این طرح صنعتی 15 درصد پیشرفت اجرایی داشت اما با حمایت دولت تدبیر و امید و مشارکت بخش خصوصی و شرکتهای بزرگ، سرمایه گذاری های عظیمی در منطقه سنگان انجام شد.
وی گفت: از سال 93 تاکنون 550 کیلومتر مربع از معادن استان به 50 شرکت بخش خصوصی واگذار شده که از این تعداد 38 شرکت فعال هستند و یکی از این معادن در سنگان خواف نیز در دست دولت است.
وی با بیان اینکه همه فعالیتهای انجام شده در چند سال اخیر برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بویژه سنگ آهن بوده است افزود: دولت زمینه ای را فراهم کرد تا واحدهای کنستانتره و گندله سازی در منطقه سنگان خواف راه اندازی شود و زمینه برای فولادسازی فراهم گردد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در افق برنامه چشم انداز 1404 قرار است 30 درصد از ظرفیت فولاد سازی کشور به این استان اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت گندله سازی در استان 23 میلیون و 500 هزار تن و ظرفیت کنستانتره 27 میلیون و 800 هزار تن در سال است.
میرزایی گفت: استان خراسان رضوی قادر به تولید 12 میلیون و 500 هزار تن گندله، 6 میلیون تن کنسانتره و یک میلیون و 600 هزار تن فولاد خام در سال می باشد که قرار است ظرفیت تولید فولاد خام در این استان سالانه به 10 میلیون تن برسد.
وی افزود: در صدد ترغیب شرکتهای فعال بخش خصوصی منطقه سنگان خواف به سرمایه گذاری در تولید آهن اسفنجی هستیم.
وی ادامه داد: با راه اندازی واحدهای گندله و کنستانتره سازی در منطقه سنگان خواف برای هفت هزار نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
میرزایی اظهار داشت: تامین آب برای فولاد سازی در منطقه سنگان خواف از مشکلات جدی است که با توجه به برنامه ریزی انجام شده در میان مدت مشکلی در این زمینه نداریم اما برای بلند مدت باید فکر اساسی کنیم.
وی گفت: در این راستا مطالعات برای انتقال آب از دریای عمان به صورت جدی در حال انجام است تا بتوان مشکل تامین آب در بلند مدت را برطرف کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های خواف در حوزه انرژی های تجدید پذیر افزود: تونل باد نشتیفان خواف و نور مساعد آفتاب در این منطقه از جمله ظرفیت های جدی هستند که در سند سرمایه گذاری استان که در دست تهیه می باشد به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
در این مراسم خط لوله آب شهری سنگان مورد بهره برداری قرار گرفت.
میرزایی همچنین از واحدهای کنستانتره و گندله سازی شرکت اوپال پارسیان، توسعه ملی، فولاد سنگان، فولاد خراسان و معدن پلاسری سنگ آهن در این منطقه بازدید کرد.
تاکنون یکصد هزار میلیارد ریال برای گندله سازی، کنسانتره سازی و بهره برداری از معدن در منطقه سنگان سرمایه گذرای شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.