کد خبر : 430
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1397 - 6:59

تبدیل «خواف» به یکی از قطب‌های فولادی کشور

تبدیل «خواف» به یکی از قطب‌های فولادی کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌رضوی گفت: در افق برنامه 1404 کشور، خواف به یکی از قطب‌های فولادی کشور تبدیل می‌شود. به گزارش خواف نیوز به نقل از  ایسنا، «قربان میرزایی» دیروز اول شهریورماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از معادن سنگ آهن سنگان خواف و صنایع فولادی این منطقه اظهار کرد: تا

فولاد مکزیک

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌رضوی گفت: در افق برنامه 1404 کشور، خواف به یکی از قطب‌های فولادی کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خواف نیوز به نقل از  ایسنا، «قربان میرزایی» دیروز اول شهریورماه در حاشیه بازدید خبرنگاران از معادن سنگ آهن سنگان خواف و صنایع فولادی این منطقه اظهار کرد: تا پایان امسال در خواف، تولید گندله به 12 و نیم میلیون تن و کنسانتره به 13 میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: قرار است 23 و نیم میلیون تن گندله و 27 تا 28 میلیون تن کنسانتره آهن در خواف تولید شود که این یعنی 30 درصد فولاد کشور از این منطقه تأمین خواهد شد.

میرزایی گفت: با این حال شهرستان خواف ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد صنایع پایین‌دستی معدنی و تولید اشتغال پایدار دارد که نیاز است سرمایه‌گذاران و مردم منطقه به این موضوع توجه کنند.

در ادامه فرماندار خواف هم در بازدید میدانی از طرح‌های معدنی سنگان خواف تصریح کرد: هم‌اکنون 14 کارخانه کنسانتره و گندله در حال فعالیت و تکمیل طرح هستند و برای احداث آن‌ها بالغ بر 150 هزار میلیاردریال سرمایه‌گذاری شده است.

«محمدرضا پهلوان‌نژاد» گفت: شهرستان خواف از سال 1392 به بعد در حوزه صنعت، 2000 درصد رشد کرد بطوری‌که در قبل از سال 1392 یک کارخانه با پیشرفت فیزیکی 15درصد بود اما هم اینک قرار است با اجرای طرح‌های جدید فولادی که به زودی آغاز خواهد شد مجموع کارخانجات فولادی منطقه سنگان خواف به 19 کارخانه خواهند رسید.

وی رشد 10درصدی طرح‌های عمرانی در حوزه آب شهری و روستایی، راه‌های مواصلاتی و برق و گازرسانی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در منطقه خواف برشمرد.

پهلوان‌نژاد هم‌چنین به ظرفیت‌های تولید انرژی‌های نو و پاک در خواف اشاره کرد و گفت: بنا به گفته وزیر اسبق نیرو «حمید چیت‌چیان» بهترین تونل بادی در منطقه خواف است.

فرماندار خواف خاطرنشان کرد: میانگین بازدهی تولید برق در توربین‌های بادی در دنیا 25 تا 30 درصد است اما این رقم در خواف بیش از 55 درصد است.

وی همچنین اظهار کرد: اغلب روزهای سال در خواف آسمان آفتابی است و ظرفیت نصب پنل‌های خورشیدی تولید برق در این منطقه بسیار زیاد است.

پهلوان‌نژاد به کمبود آب در سفره‌های زیرزمینی خواف اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته از 180 میلی‌متر به 70 میلی‌متر کاهش یافته است.

فرماندار خواف گفت: از همین‌رو برای تأمین آب مورد نیاز صنایع فولادی طرح‌های صرفه‌جویی شامل تغییر کشت‌های زراعی به کشت‌های کم آب چون زعفران، پسته و گل محمدی اجرا شد.

پهلوان‌نژاد از اجرای طرح‌های بازچرخانی آب در صنایع، استفاده از پساب‌ها، مطالعات انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کسور، استفاده از تکنولوژی‌های جدید در صنایع فولادی و حرکت به سمت تولید خشک گندله بی‌نیاز از آب خبر داد.

وی گفت: ذخیره سنگ آهن سنگان خواف در زمان اکتشاف 1 میلیارد و 200 کیلو تن پیش‌بینی شد اما تاکنون بالغ بر 2 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده است.

فرماندار خواف خاطرنشان کرد: معادن سنگ آهن سنگان خواف به لحاظ عیار مرغوب‌ترین معادن سنگ آهن خاورمیانه است و به لحاظ روی زومین بودن آن، مقرون به صرفه‌ترین معادن در بحث هزینه‌های برداشت و استخراج است.

در بازدید میدانی «قربانی میرزایی» از معادن نگین اجیای سپاهان، گروه توسعه ملی، فولاد سنگان خراسان، اپال پارسیان سنگان، علی رسولیان مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و جمعی از مسئولان و خبرنگاران استانی و محلی وی را همراهی می‌کردند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.