کد خبر : 71
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 - 5:08

مرمت 11 رشته قنات در خواف

مرمت 11 رشته قنات در خواف

11 رشته قنات در شهرستان خواف به طول 6 کیلومتر با هزینه 8 میلیارد ریال در حال مرمت و بهسازی است. به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: در سال زراعی جاری عملیات مرمت 11 رشته قنات به طول 6 کیلومتر در دست اجراست که تاکنون

11 رشته قنات در شهرستان خواف به طول 6 کیلومتر با هزینه 8 میلیارد ریال در حال مرمت و بهسازی است.

به گزارش خواف نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: در سال زراعی جاری عملیات مرمت 11 رشته قنات به طول 6 کیلومتر در دست اجراست که تاکنون حدود 50درصد از حجم عملیات این قنوات مرمت شده است.

 

رحمان دادپور افزود: برای مرمت این قنوات 7 میلیارد ریال اختصاص یافته و یک میلیارد ریال نیز خودیاری کشاورزان و مالکین است  که بصورت نقدی واریز کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف با بیان اینکه احیای قنوات منجر به رونق بخش کشاورزی می شود، متذکر شد: در مجموع 108 رشته قنات فعال در شهرستان خواف داریم که با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش سطح آب های زیر زمینی تعدادی از قنوات در حال کم آبی و خشک شدن هستند.

دادپور خاطرنشان کرد: قنات های خواف حدود 15 درصد از حجم آب بخش کشاورزی این شهرستان را تامین می کنندو کل بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان حدود چهارده هزارنفر هستند که در حوزه های کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند و سطح کل عرصه های کشاورزی این شهرستان 20 هزار هکتار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.